کوپلینگ لاستیکی قطعه ای است که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر ار آن استفاده و بهره می رود. از کوپلینگ لاستیکی در سیستم های انتقال نیرو و در تمامی صنایع به طور گسترده استفاده می شود. اصولا از کوپلینگ لاستیکی در نقاطی استفاده و بهره می رود که لازم است نیرویی منتقل شود و در عین حال ضربات بوجود آمده از راه اندازی و یا توقف ناگهانی تجهیزات را خنثی نماید. کوپلینگ لاستیکی تولید شده در شرکت دانش بنیان خضراسازان راد در سایزها و متریالهای گوناگون ضدحرارت ، ضد روغن ، ضد اسید و حتی مقاوم برابر آب شور دریا و غیره استفاده می شود. هدف اصلی کوپلینگ لاستیکی این است که دو قطعه ی جدا از هم که دارای حرکات لرزشی نیز هستند را به هم متصل می کند و اجازه جابجایی و یا حرکت و یا لرزش بین آنها را نمی دهد و به همین دلیل انتخاب و نصب و نگهداری کوپلینگ لاستیکی استاندارد و باکیفیت مطلوب و بالا می تواند صرفه جویی در هزینه نگهداری و زمان و استهلاک و عایق بندی و آبکاری مناسبی را داشته باشد. کوپلینگ خورشیدی ، کوپلینگ گیشنیزی ،کوپلینگ پلی پورتان ، کوپلینگ های شش پر ، کوپلینگ های هشت پر و ده پر و غیره تنها نمونه ای از انواع کوپلینگ ها در متریال ها و سایزها و اشکال مختلف می باشد. ، کوپلينگ ها به طور کلی به دو دسته کوپلينگهای صلب و کوپلينگهای انعطاف پذير تقسیم می شوند. کوپلینگ لاستیکی تولید شده در شرکت دانش بنیان خضراسازان در رنگها و سایزها و متریالهای گوناگون ضدحرارت ، ضد روغن ، ضد اسید و حتی مقاوم برابر آب شور دریا و غیره استفاده می شود. شرکت دانش بنیان خضراسازان راد توانایی تولید انواع قطعات لاستیکی صنعتی صد در صد لاستیکی ، دو جزئی ( لاستیک – پلاستیک ، لاستیک – فلز ، لاستیک – منجید ) ، سه جزئی ( لاستیک – پلاستیک – فلز ، لاستیک – فلز- منجید) و چهار جزئی ( لاستیک – پلاستیک – فلز – منجید ) را دارا است. کاربردهای کوپلینگ : الف: جبران ناهمراستایی موجود بین دو شفت : البته نباید این میزان از حد استاندارد بیشتر باشد چرا که هر مدل آن با توجه به عملکردی که دارد تا مقدار مشخصی می تواند این میزان ناهمراستایی را جبران کند. ب: کاهش انتقال بارهای شوک از یک شافت به شافت دیگر : در صورتیکه از کوپلینگ های انعطاف پذیر استفاده شود شوک های ناگهانی توسط ماده الاستیکی (یا به اصطلاح رابط ، اسپایدر ، لاستیک ، بافر و … ) تا حد زیادی توسط این مواد جذب شده و به سمت دیگر وارد نخواهد شد. ج: محفاظت و نگهداری در برابر اضافه بار د: انتقال توان از یک انتها به انتهای دیگر (به طور مثال توان انتقال موتور به پمپ در کوپلینگ) ه: تغییر خواص ارتعاشی تجهیزات دوار و: اتصال بخش درایور


کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی